Dana 11. i 12. februara 2016. godine u Biznis centru u Beranama organizovan je završni Modul III obuke za zaposlene RBC Berane, članove projektnog tima Opština Berane, Rožaje, Bijelo Polje, Andrijevica i Plav, kao i predstavnika Regionalne razvojne agencije za Bjelasicu, Komove i Prokletije. Obuku su držali profesori Ekonomskog fakulteta iz Podgorice Velibor Bošković i mr. Radivoje Drobnjak.
Prvog dana tema radionice bila je: Marketing strategija, biznis planiranje i poslovno umrežavanje. Tom prilikom su naveli da je u pogledu marketing strategije najvažnije, da je kompanija dovoljno okrenuta tržištu i okrenuta kupcima, te da su najbolja rešenja da se uradi temeljno istraživanje kupaca, neprestano vođenje dijaloga, uspostavljanje diskusije kupaca sa prodavcima, intervjui bez unapred pripremljenih pitanja i druge tehnike kako bi se došlo do saznanja šta kupcima stvarno treba i da li su zadovoljni određenim proizvodom. Takođe su naveli da je potrebno poznavati svoje konkurente i pratiti njihov rad kao i napredak svake savremene tehnologije u cilju unapređenja svoje kompanije.
Drugog dana tema radionice bila je izrada biznis plana, koji prevashodno treba da služi ostvarenju poslovnog cilja, kao i da potencijalni preduzetnici izračunaju koliki je rizik upuštanja u određeni posao i plan kako doći do tog cilja. Takođe su naveli osnovne podatke koje biznis plan treba da sadrži, a to su: podaci o biznis ideji, timu, ukupnim ulaganjima, izvorima finansiranja, tržištu prodaje vremenskom okviru realizacije i dr.
Nakon završetka izlaganja, izvršena je praktična vježba sa prisutnim članovima radionice, kom prilikom su bili podijeljeni u dva tima i svaki tim je imao zadatak da izradi svoj biznis plan i da ga prezentira protivnom timu, koji su tom prilikom mogli da postavljaju pitanja protivnom timu i ukazivali na propuste u biznis planu zajedno sa profesorima koji su vršili obuku.
Nema komentara